У що "взути" машину?

У що "взути" машину?

У що "взути" машину? Не запитуйте про це сусідів і не шукайте відповідь серед відгуків в інтернеті. Навіть не усі дилери шин мають достатню кваліфікацію для грамотного підбору, тому частіше радять те, що хочуть продати, а не те, що потрібно конкретному водієві. Особливо це стосується дрібних торгових точок, де продавець далекий від нюансів виробництва, адже не має можливості спілкуватись з виробником, а просто провадить бізнес "купи-продай чорний бублик". Хоча існують десятки технологічних тонкощів, від яких залежить індивідуальний підбір. А що таке ідеальний вибір шин? Ми запитали у фахівця шинної галузі, представника компанії зі світовим ім’ям "Піреллі" - Георгія Божедомова. Він приїхав в Україну на запрошення офіційного дилера в Україні - компанії "Шипшина", аби навчити українських продавців розумітись у критеріях якісного підбору шин.


"Не існує поганої і хорошої шини. Є поняття: неграмотно підібрана шина. От ви можете носити взуття, яке вам широке чи на розмір більше, ніж нога? В принципі – так. А побігати у чоботах? Можете. Хоча у кросівках зручніше. То проблема у капцях чи у вашому хибному рішенні?..."


- Георгію, як вам українські дороги? Технології "Піреллі" дозволяють впоратись із львівською бруківкою? ))

- Українські дороги, м’яко кажучи, не надто хороші... Магістралі ще більш-менш ремонтовані, а от ці ваші вузенькі вулички, квартали, на жаль, безпощадні до машин. Львівська бруківка - це ваша фішка, вона вписується у загальний колорит старого міста, втім вимагає від шин хорошого шумопоглинання та зносостійкості. Звісно, наші технології дозволяють отримати такий продукт, ми беремо до уваги нюанси та географію доріг, якими їздять наші споживачі. В Україну ми зайшли з пропозицією, яка буде актуальною саме для ваших реалій (можна сказати, що розробли шини спеціально для тяжких умов).

- Сьогодні ви розповіли продавцям багато цікавої, внутрішньої інформації про виробництво, різницю у моделях, призначення кожного елементу шини, і здається, що там кожен міліметр, лінія, форма, текстура має окреме величезне значення і вплив на певні фактори. Пересічний водій і гадки не має, на скільки багато інформації вкладено виробником у шину. Але дуже часто діалог між продавцем і покупцем зводиться до трьох питань: розмір шини, марка авто і скільки грошей не шкода?

- У шині сховано дуже багато життєво важливої суті. Водіям потрібно бути прискіпливими до точки, яка продає їм шини. Від цього залежить, чи комфортно їм буде їздити, як автомобіль буде поводитись на дорозі в певних умовах: на різних дорогах, чи машина буде керованою, контрольованою, відповідно - безпечною, на скільки швидкою буде реакція шин на дорожні фактори, чи шина буде зносостійкою і прослужить рік чи довше, та ще безліч факторів. А продавці зобов’язані знати низку критеріїв грамотного підбору. Не достатньо, щоб розмір шин просто відповідав марці автомобіля. Шина повинна задовільняти потреби водія, його стиль водіння, відчуття машини і навіть важливо, який водійський досвід покупця і умови експлуатації машини. Лише співставивши усі ці фактори, можна чітко визначити, що потрібно водію.

- Ну, але ж мав би бути розроблений максимально універсальний продукт, який більш-менш підпадає під загальні потреби водіїв. Адже усі ми їздимо щодня різними дорогами, на різні відстані, сьогодні на трасі - завтра у міських заторах і від цього не змінюємо шини, а користуємось сезонною потребою.

- Так, погоджуюсь. Теоретично шина підпадає під загальні потреби - рухає машину вперед. Це як взуття для людини: в чоботах краще взимку, в кросівках добре бігати на довгі дистанції, в тапках зручно відпочивати, в бутсах грати у футбол, хоча, в принципі, взути можна все це будь-коли, але чи ідеально комфортно вам буде - це інше питання. Зрозумійте, фахівці нашої компанії (та й інших також) витрачають багато місяців, шалені суми та зусилля для пошуку ідеальної формули конкретного типу шини. "Піреллі" випробовує їх на спеціальних майданчиках, удосконалює і відточує усі складові до ювелірної точності. "Піреллі " - це провідний бренд низки автораллі, "Формули-1", мотогонок і саме вимогливість спортсменів та складність ралійних трас є найбільшим викликом для якості нашого виробництва. Потім ці технології ми переносимо на шини, якими ви їздите щодня. І якщо шина має відповідний малюнок, щільність, співвідношення елементів - значить такою вона повинна бути, аби відповідати певним критеріям якості. Що ми бачимо у житті: водій обирає собі шину за якимись візуальними ознаками, начитавшись аматорських дописів, приходить в магазин і "робить масаж" шині, випробовуючи її структуру, нехтує критеріями, по відношенню до яких виробляли шину і всі ці зусилля виробника та сучасні технології - марні. Бо водій купив шину, як у сусіда. А йому ніхто не пояснив, що шини "Скорпіон" розроблені для позашляховиків і седанам не підходять.

- "Піреллі" випустила такий зухвалий відеоролик, у якому прозвучала фраза: "... ви можете купити шини Піреллі, а машину обрати, яку завгодно. Як аксесуар". Заявити таке на весь світ вистачить сміливості далеко не кожному шинному бренду. Італійці мають вагоме підгрунтя так себе представляти?

- Ми насправді вкладаємо дуже багато інвестицій (понад 200 млн євро) щороку для розробок та досліджень. У нас є три унікальних роботизованих заводи, де повністю змінено підхід до виробництва. Саме там ми виробляємо омологовані шини. Тобто маркувальні, ексклюзивні, для топового сегменту, який вимагає від нас посиленого контролю якості. Це дуже серйозні, з точки зору технологій, автомобілі: Ламборджині, Ферарі, Мазераті, Астон МартІн, Макларен та інші. В первинній комплектації ці заводи взувають машини саме у шини "Піреллі". Це вирізняє нас з-поміж інших брендів. Ми виробляємо шумопоглинаючі шини для електрокарів. Коли ти за кермом машини, у якій не чути двигуна - навіть найменший шум тобі відчутний. І нам довелось добре попрацювати, щоб зробити шину, яка комфортно поведе електрокар. У нас є більш, ніж 8 000 патентів, які використовуються у виробництві шин.

- А які цікаві технології для "простого" українського водія ви можете запропонувати?

- Ми - одна із технологічних компаній, що втілює технологію Ранфлет. Це технологія, яка дозволяє їхати на проколотій шині. Ми представляємо технологію Сілінсайд. Це спеціальна герметизуюча мастика, що захищає шину від дорожніх пошкоджень. У нас є система поглинання шуму, яка робить шини дуже комфортними. На сьогодні ми ведемо розробки над системою Конессо. Це датчики, які будуть розташовані у шинах і виконуватимуть контроль - навіть дистанційний - за тиском, зносом, температурою шини. У нас є іміджеві проекти, які ми випускаємо для шанувальників тюнінгу. Це лінійка фарбованих шин - Колоредишн, які можна придбати на замовлення.

- Ви привезли в Україну літні новинки?

- Насправді ми довгий час були відсутніми в Україні. І те, що в Європі вже давно їздить і добре себе зарекомендувало, - для вашої країни приїхало, як новинки. Цим літом ми запрезентуємо абсолютно нову шину, та поки що мушу зберегти це в таємниці). Але українські водії вже можуть придбати лінійку "Чентурато", "Пізеро", "Скорпіон". Пропозиція дуже добре підходить для ваших кліматичних умов та ваших шляхів. Тим більше, що тепер, після тренінгу, наш офіційний дилер в Україні - компанія "Шипшина" має чудово підготовлених фахівців, які добре знаються на продукті.

- Ви стільки всього знаєте про шини, а які шини обрали для свого автомобіля? І на чому, до речі, їздите? Гадаю, якщо спеціаліст робить вибір на корсить якогось продукту, то це може бути гарною рекламою для інших.

- В мене протягом останніх років було багато машин і багато шин). Зараз їжджу на Шкоді Октавіа. Простому автомобілі, хоча дуже люблю його і піклуюсь. І, знаєте, я постійно міняю шини. Тому що мені важливо розуміти різницю: як себе поводять ті чи інші. Я експериментую, це важливо для мене. Можу сказати, що одна і та ж шина на різних машинах - це зовсім різна шина. Іноді треба "взуватись" у шини конкурентів, щоб проаналізувати їх і краще вивчити. Словом, я дуже прискіпливий до цього і не зупиняюсь на дослідженнях. Така робота, величезний обсяг фахової інформації і як то кажуть "лихо з розуму")))